2009年6月4日星期四

長期簽證 Type D Visa


~ ~ 與法國人結婚  ~ ~

申請長期簽證 Type D Visa :香港人準備與法籍人士結婚並將在法國定居

終於取得長期簽證 Type D Visa 了. 寫這編日誌, 是因為當初Sai Sai 辨理時, 在網上沒有什麼有關香港人興法國人結婚的資料或分享參考, 阿Beu 和我花了很多時間去搜尋有關資料, 亦因為時間又緊迫和心情緊張, 有時我們會吵架呢!!

所以我決定把我的經驗, 寫在BLOG裡, 希望日後可以幫到大家小小都好. 希望為日後結婚的你, 努力啊 !!!!




首先, 法籍伴侶在所屬戶籍地區的市政府-City Hall, 登記結婚後並取一份 "結婚公告証明 - (Certificat de publication des bans et de non opposition) ", 之後, 阿Beu 便用速遞方式寄給我.

有關我在法國如何申請"結婚公告証明", 可參考另一篇日誌 :


(申請 "結婚公告証明" 時間, 不同地區所需的時間不同, 阿Beu 戶籍在法國北部 Lewarde, 用了10天取得此証明.)

我曾致電 "註香港的法國頷事館", 詢問有關結婚事宜, (因他們網頁的中英版本, 均沒有提及與法籍人士結婚的資料 - 法文版本是有的), 最後, 我先去領事館走一趟, 詢問如何辦理, 簽証部門的職員會給你有關申請所需文件資料及申請表. (當然他們的態度是麻麻呢!!!!)



我辦的簽證是屬於長期簽證 Type D Visa :準備與法籍人士結婚並將在法國定居
以下是我準備的文件:

1.  填寫兩份長期簽證表格並簽名  (這2份直接跟註香港的法國頷事館取的, 因網路下載的表格跟領事館的會有點不一樣, 比較建議親身去拿好些)


2.  兩張白底彩色近照 (35 x 45mm)

3.  我的護照(有效期六個月以上)+ 影印本一份  (由我開始申請在法國結婚和居留, 我都是用BNO的, 因以個人經驗來說, 用BNO辦理, 會有一定幫助和方便, 可參考另一網誌【更新BNO】)

4.  我的身份證影印本一份

5.  法國市政府核發之住宿邀請證明 Attesatation d'acceuil 原件 + 影本

(這一份証明你將會在法國居住的地址, 在所屬的Mairie/City Hall 申請的, 阿Beu本身的戶籍在北部和父母居住,  物業是阿Beu爸的, 所以,由阿Beu爸 負責申請. 完成後,  阿Beu 連同 Bans "結婚公告証明" 一起寄給我)

6.  結婚公告証明 - Certificat de publication des bans et de non opposition 正本+ 影本一份

7.  阿Beu 的身份證影本 或 護照影本一份  ( 這份阿Beu 是用Email 寄給我, 我再列印出來)

8.  來回機票-90天內的訂位資料, (該航空公司或旅行社用Email寄給我, 再列印出來) - 最後領事館職員只取去程機票資料, 他們說回程的, 留給我讓香港機場Check in 和 在法國機埸過海關時看的)

9.  阿Beu 的銀行証明,  影印本一份, 但我交自己的銀行証明也接受  (這一份主要是看如結不成婚, 是否有能力回香港)

10.  旅遊保險証明 影印一份 ( 我問領事館職員要買多少日子, 她隨意說買一年, 好像沒有準則的), 最後, 我買了一年多次旅遊的保險.

11.  阿Beu 的居住證明影本一份 ( 他的水電單最近3個月內 + 薪水單最近3個月內, 這兩份也是用Email 寄, 再列印)


準備好以上文件後, 簽證組會退回所有正本文件, 只收走影本部分, 護照 跟Attesatation d'acceuil 除外.

所需時間 : 兩個星期

(我曾詢問過有沒有快証申請, 但領事館職員只回答我辨理的時間最多需要兩個星期. 所以, 在交所有文件時, 他們會給你確實的領証時間, 我一個星期便取得了)

費用 : 99 歐羅 (HK$1,031.3)

一個星期後, 我便取得簽証, 簽證組會把Attesatation d'acceuil 原件 釘在護照最後一頁. 此外, 在簽証上說明抵法國之後的三個月內必須到 Préfecture - Immiragtion Dept 報到.

就是這樣, 我取得Type D Visa, 準備6月13日飛往法國了.




注意事項 :

1. 最好預留2-3月時間申請, 因法國那邊的工作效率比較慢些

2. 如只用旅遊簽証(特區護照or BNO結婚, 只可逗留法國90天, 結婚後 回香港可以"法籍配偶"申請 Type D Visa(免費). 只在乎你是否想花多一次機票錢就是了.

3. 回程機票, 建議可購買一些可退票的類別,  可以省回一點錢.

我曾詢問過航空公司, 如在機場check in 時, 而我沒有証明我是有當地的合法居留權身份. 我必須提供回程機票資料的. 記得Type D Visa 不等於有居留權, 因要結婚後並於三個月內, 到法國的Immiragtion Dept 報到及申請正式的居留權.

*************************************************************************

大家努力啊!!!

*************************************************************************

註香港法國領事館資料 :

地址: 香港 金鐘 夏愨道18號 海富中心第二座 25 - 26樓

電話總機: (+852) 3752 9900









  • 留言者: Vivien
  • Email: vivienchan@ymail.com
  • 網址:
  • 日期: 2013-08-19 18:45:28
Hi Sai~~~

好感激你既分享!好有用及詳細!我有少少野想問,唔知你/你既朋友會唔會好似我個CASE 咁
我男朋友都係法國人,但佢係英國工作,我地打算結婚,但婚後想係英國度住。我地而加睇緊點樣係法國結婚,我會用BNO 由英國TRAVEL 去法國結婚,以你既資料作REFERENCE(我都叫緊男友查佢個CITY HALL要咩資料)。
但由於我地諗住係英國住,咁我需唔需要APPLY Type D Visa呢?如果唔APPLY Type D Visa,我會唔會都唔可以合法係法國以外其他歐洲國家(即英國)居留呢?我既情況有D複雜~如果你有朋友都係咁,可否比佢既CONTACT我了解下?





  • 留言者: kwan
  • Email: cheongkwan327@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-04-17 14:52:10
Hi Sai sai,
Iam happy to read your blog and thanks so much for providing such useful informations to all sisters! Sorry as i cant type Chinese very fast, you can reply me in both Chinese or English:)

I met my French bf in last August. He is an English teacher and Im a Music teacher in HK. I think i may come to France to start my new life with him in the near future .But we dont have any plan of getting marry right now as I want to live in France for longer time(let say 5 or 6 months)to see if i can get used of the new life and new language here before I make the decision. Since if i quit the teaching job in HK, i can no longer find the same work when I want to come back. And I dont have any ideas what kind of work I can look for in france without speaking their language....
I have some questions want to ask you:
1. Is there any other choices i can apply a long stay visa in France without getting marry? so that i can stay here for 5 or 6 months to experience the life?(I will try to ask my school for one year leave...)
2. Do you think I can find a job here easily? Since we dont have any plan for having baby in the future and i prefer to work after getting marry.
3. What is the most difficulties for you, as a Hk lady, when you move to France and start the new life here?
Thanks for reading my message and I hope you always have a happy and beautiful life with your husband and your little baby :)
Celina
[Andrea回覆07/20/2013 16:13:46]hi, Celina! after reading your message, I found that we have a similar situation. But in your case, you just wanna spend several months in France to try to live there, I think it's not bad to apply a student visa. Just take a french course in university, once your application is accepted, you can apply for the student visa. :)
Andrea





  • 留言者: Sdffie
  • Email: sdffie@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-02-26 00:24:14
你好!我同我男朋友諗住結婚,同你一樣,佢都係法國人!我想問下我啲文件要翻譯,要係邊到翻譯?同埋洗唔洗健康證明?因為我哋想今年12月份結婚,我會4月份過法國,我想攞齊啲文件過去!Thx。。。
[版主回覆03/01/2013 12:49:33]Sdiffe 你好,
首先恭喜你就快結婚了...真替你開心呢...
文件翻譯, 我果時係搵一d私人的翻譯公司辦理的, 不過之後, 我都聽過香港的法國領事館好似有翻譯服務, 你即管問問
當時, 我唔洗要健康證明的...
如果你有其他問題, 可以隨時留言給我, 我盡量分享啦...





  • 留言者: Ashleigh
  • Email: ashleigh26hk@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2012-12-21 02:44:38
Hi Sai Sai,

我想問要申請呢個type d visa 係咪一定要係香港辦理? 因為我人在巴黎,用緊學生簽證...thank you so much in advance :)
[Ashleigh回覆01/03/2013 19:59:11]謝謝你,我會打去問法國駐香港領事館的 :)
[版主回覆12/29/2012 14:53:42]Ashleigh 你好,
是的, Type D visa 是要在香港辦理的, 只是, 你先在法國結婚, 之後返香港辦理, or 婚前返香港辦理的分別, 但你最好, 問清楚香港法國領事館, 有關最新辦理婚後在法的居留的手續程序, 因為佢地d 政策, 會成日改的





  • 留言者:
  • Email: wingsky874166@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2012-04-18 11:31:14
Hi sai sai
我都準備同法籍男友結婚,我有好多問題揾唔倒解答呀!
我想問係咪要我本人去到法國申辦結婚公證明?
我打去法國駐港澳大使館問申請type d visa 要咩文件,佢都講都唔清唔楚!佢亦無提您上述嘅文件。我喺個web site都揾唔倒資料!
我係澳門人嚟嘅,所以唔可方便來往香港只為問個問題。
其實跟住您帶戈啲文件就可以?
[iSis回覆06/10/2012 02:34:48]i m now also troubling about this visa D !!!
[版主回覆04/19/2012 14:35:33]唔洗客氣, 你開始愈來愈有頭緒點做就好喇....
申請期間, 有好多野, 你都會唔明, 點解要咁做....不過, 你當照單執藥就ok了....
d 手續之所以咁麻煩, 係因為宜家法國政府不是太歡迎外國人居留法國, 特別一d....阿拉伯 or 一d來自窮的國家人, 想stay法國....anyway, 一切申請, 都只是過程, 一步一步攪掂....你隨時再煩我啦....冇問題的....hehe...
祝一切順利!!!
[回覆04/18/2012 20:24:32]thank you for your reply ahhhhh!!!
我最後喺領事館WEBSITE 嘅法文版揾到我想要嘅資料!我真係唔明白點解接電話嘅人唔講比我知!
不過,佢嘅資料只FOR 香港ID,而我係澳門ID嘅,
所以點都好我會親身去領事館問一問,而且會叫我男友喺法國戈邊再問清楚(法國戈邊嘅態度一定比香港要差,我上年去法國讀書己經領教過!)
點都好,真係好多謝您花時間回覆我呀!
如果我再有問題,就再煩您啦!
[版主回覆04/18/2012 15:59:05]Wing 你好,

真的, 打去香港法國領事館問, 問左等於冇問, 而且重會多D問號tim....
我都有聽過type d visa有野唔同左, 但就唔知係咩....
所以, 你最好要親身上去一次, 將你的情況講比佢地知, 上到去, 會係一個專門辦簽證的人處理....但你要預左, 佢地的態度會唔係好好.....

至於, 你係咪要本人去到法國申辦結婚公證明?
咁你要叫你未婚夫, 去問你地將要註冊結婚的Mairie/City Hall 了, 因為, 在法國不同地區結婚, 要求真係會唔一樣的....

其實, 你有兩條路可以揀....
1. 在法國結婚後, 直接在法國居留, 並辦理長期居留申請
即是, 你要在結婚前, 在香港法國領事館 準備好理長期居留的簽證

2. 先在法國結婚, 婚後, 再返回香港法國領事館, 申請長期居留的簽證, 然後, 再返回法國到Préfecture - Immiragtion Dept 報到, 辦理長期居留

我所寫的文件準備, 其實, 只可參考, 因為, 申請制度, 真的時不時都會變, 好像, 我聽過, 在法國辦理結婚時, 有些文件是要法庭加簽的, 都是那一句, 在法國結婚, 不同地區, 要求真係會不一樣....

你要記住, 現在在法國申請結婚和居留, 手續真的很繁複, 而且時間長, 你要有耐性至得....你隨時再寫message比我, 我盡量問你好了....


祝一切順利!!!!
[回覆04/18/2012 11:59:17]我再次打去法國大使館,佢話我要結左婚先可申請長期居留visa, 最奇怪係佢無聽過type d visa,亦聽過類似您嘅case :/
佢講到我點都要走兩轉法國咁:/
[回覆04/18/2012 11:43:27]唔記得講您知,我叫Wing:)





  • 留言者: Colard
  • Email: cookiecute_hk@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2012-02-08 18:41:46
Sai sai 你好, 我一直都有睇你個blog的, 希望你順利生個肥肥白白既BB女:) 我宜家身處巴黎, 三星期後就會返hk, 岩岩決定同我既法籍honey結婚, 有d 問題想請教你:)如果我唔申請type d visa, 只用旅遊簽証, 特區護照結婚, 只可逗留法國90天. 上文話 結婚後 回香港可以"法籍配偶"申請 Type D Visa(免費). 我想知係法國結婚後回港申請所需要既文件同你結婚前申請既係唔係一樣咁煩複呢? 另外, 我係今次係法國逗留了90日, 回港後最快幾時可以再用travel visa 呢? 係要隔半年定三個月? thanks a lot! Cherry
[版主回覆02/20/2012 13:14:32]Cherry 你好,
無論你結婚前or後, 申請type d visa, 手續一樣係咁多架...只係你在法國結婚後, 要再返香港申請咁解....至於, 你完左今次法國之旅, 幾時可以再用passport去法國, 我就不清楚, 你最好check下香港入境處會好d...





  • 留言者: OnOn
  • Email: onon9988@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2010-11-13 17:19:00
離荷蘭前, 我要係香港荷蘭領事館考荷蘭文試, 合格左先可以申請離荷蘭的(結左婚都要).
離到荷蘭, 我地需要3年至3年半內考到最低要求之荷蘭文試 (入藉試). 聽, 講, 寫, 應對, 荷蘭知識同社會文化 .
之前睇新聞, 法國都傾緊遲D想效法LE個制度.

[版主回覆11/14/2010 14:12:00]咁去荷蘭住OR入藉都好麻煩.宜家法國要居留,就要考試.D政府攪咁多野,都係唔想咁多外國人去佢地國家.加上,之前,好多人有居留身份,都唔識講.佢地呢d措施,都有好有唔好.
 
講起荷蘭文,阿Ben宜家都讀緊.因為佢修讀緊師範課程,其中一科係荷蘭文,第時同你地更加有得溝通啦!!
 
 
 
 






  • 留言者: OnOn
  • Email: onon9988@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2010-11-11 20:58:00
If Netherland same as France dat is so fine.......... no need examen !!!
[版主回覆11/12/2010 12:49:00]你指係咩examen???





  • 留言者: Sai Sai
  • Email: caspershirley@yahoo.com
  • 網址:
  • 日期: 2009-06-20 06:22:00
Dear friend,
Thank you for your greeting. I can't write chinese with this computer now. Hope you dont mind.
I can only speak very little french and I have to learn french indeed if I really have to live ane work here. I will try my best but I'm lazy ...
Don't say you are not good in english. Actually, I am not good also. As long as you practice more is ok...

[版主回覆03/30/2012 09:12:51]機票方面, 如果你在香港法國領事館申請文件中, 沒有要求機票的話, 你可跟據他們所批發後, 買機票..... 至於身分證, 當你抵達巴黎後, 你是要在指定日期前, 到Préfecture - Immiragtion Dept 報到, 才會正式開始辦理居留, 婚後, 頭3年, 每年都要續1次身分證carte de sejour, 第4年, 才可取10期的身分證...即10年, 又要再續期.....我今年年尾會取第10年, 我亦打算遲些寫篇有關這方面的blog....另外, 語言能力測試方面, 在你第一次申請身分證carte de sejour....會見Préfecture 核下的一個部門OFII , 他們會測試你的法文能力, 如本身已能有基本溝通, 申請身分證carte de sejour 會繼續, 但是, 如未能有基本溝通, 他們會按程度, 安排為期1-4個月的法文基本課程, 並在課程後考試....當然, 申請身分證carte de sejour 也是會繼續的....你要知道一點, 現在辦理法國居留, 手續比較煩複 and 時間長, 有很多野, 你都會不明白點解and 點解, 總之follow and 要有耐性好了, 不同香港樣樣野都快....祝一切順利!!!!
[Angel回覆03/27/2012 15:58:05]Sai Sai,我都是你們的一份子。 2012年6月30日就是我們的結婚日子了。

我的未來老公是法國人,我即將跟他到巴黎居住了。

我們正就我的移民努力。半年前問了領事館,他們說要約申請後5個星期才可以批發。那麼何時我才應該預備機票? Family book 是家庭身份證。 那麼,個人身份證呢? 何時才可以正式有永久居留權? 要通過語言可能力測試?

2 則留言:

  1. Hi, I am going to get marry with my French boyfriend next year in HK and then I will apply Type D visa to come to live with him. On the website, I seem that they require 'livret de famille'. In HK, we don't have this kind of document, so what I can do? Thanks your help

    回覆刪除
  2. 我也試过上法國領事館詢問有関詳情,但他們只叫我自己上網參看,不肯加理会呢!現在看到你的blog,太好了

    回覆刪除